Rewolucja w rzeczywistości rozszerzonej

Być może już niedługo wynalazki takie jak okulary Google, czy Oculus nie tylko przestaną nas fascynować, ale uznane zostaną za rozwiązania archaiczne. Firma Magic Leap zapowiada rewolucję w dziedzinie rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality). Wprawdzie artykuł na fastcompany.com nie zdradza jak dokładnie działać ma ten wynalazek, jednak możemy wywnioskować, że wizje, rodem z „Raportu mniejszości”, lewitujących w przestrzeni interfejsów to perspektywa czasowa dużo bliższa niż mogłoby się do tej pory wydawać.

We’re carving out what we do, which is both different in technology and fundamentally different in experience. The signal we send is much more natural than the forms that other people know.

Źródło: fastcompany.com

Nad czym dokładne pracuje zespół z Magic Leap? Jak mówi Rony Abovitz (Magic Leap CEO), to technologia pozwalająca na generowanie i manipulowanie cząsteczkami światła (Dynamic Digitized Lightfield Signal™). Dzięki niej możliwe jest generowanie wirtualnych, trójwymiarowych obrazów nieodróżnialnych od realnych obiektów, a następnie umieszczanie tych obrazów bezpośrednio w otaczającej nas, realnej przestrzeni.

Wizja firmy to nie tylko uwolnienie interfejsów z naszych komputerów, ale uwolnienie naszych komputerów z „prostokątnych pudełek”, co zmieni totalnie nie tylko nasz sposób pracy, ale nasze funkcjonowanie na co dzień. Jak zapowiadają wizjonerzy, uwolnią nas od biurek z komputerami.

Compare that to the technology in your life. You know, those rectangular boxes that you spend the majority of your life staring into? The ones that demand your attention, and keep you distracted from the things that really matter: Friends! Family! Dragons!

With those things in mind, we decided to take a different path and rethink the relationship technology has with people. What we found was when you give the brain and the body what they want, suddenly the shackles are off, the rectangular boxes are tossed, and something magical happens…experiences like none you’ve ever seen.

Źródło: magicleap.com

Materiał: magicleap.com

Jak każda nowatorska technologia Dynamic Digitized Lightfield Signal™ ciągle jest nieosiągalny dla masowego konsumenta. Jakie są więc perspektywy wdrożenia projektu na rynek komercyjny?
Dzięki  ogromnemu finansowaniu mogą okazać się nie tak odległe w czasie. Kilka dni temu firma ogłosiła, że otrzymała 793,5 miliona dolarów nowego finansowania dla tego projektu. Inwestorzy to m.in. Google (a jakżeby inaczej) i Warner Bros. Jak zapowiada Abovitz  gros tej kwoty ma zostać przeznaczone na wypchnięcie wynalazku na rynek komercyjny.
Czekamy z niecierpliwością, wiercąc się przy naszych biurkach.

Materiał: magicleap.com

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz